Lahti Energian online-palvelu OmaWatissa ilmennyt vika on saatu korjattua, ja OmaWatti on jälleen toiminnassa.
Tietyissä harvoissa tilanteissa käyttäjä on saattanut nähdä toisen henkilön asiakasnumeron, käyttöpaikkanumeron, osoitteen, kulutustietoja sekä sopimuksen kestoon liittyviä asioita. Nämä tiedot eivät riitä tunnistautumiseen Lahti Energian asiakkaaksi, eli mitään muutoksia ei näillä tiedoilla ole voinut olemassa oleviin sopimuksiin tehdä.
Ongelma on ilmennyt 18.8.2021 tehdyn ohjelmistoversiopäivityksen jälkeen. Tämän päivän jälkeen OmaWattiin kirjautuneihin henkilöihin, joita asia koskee, ollaan yhteydessä henkilökohtaisesti sähköpostitse.
Ongelma ilmeni vain, jos OmaWattia on käytetty
Kaikkien näiden kriteereiden oli siis täytyttävä, jotta ongelma saattoi ilmetä. Jos olet käyttänyt OmaWattia omilla tunnuksillasi vain omassa käytössäsi olevalla päätelaitteella, tietosi eivät ole näkyneet kenellekään muulle. OmaWatissa ei näy kriittisiä henkilötietoja, esimerkiksi henkilötunnusta.
Lahti Energia tekee asiasta tietosuojailmoituksen tietosuojavaltuutetulle.
Lisätietoja:
Ensisijaisesti sähköpostitse: tietosuojavastaava@lahtienergia.fi
Kiireellisissä tapauksissa puhelimitse ICT-päällikkö Juha Rantalalta, p. 044 514 7955 (klo 8–18).
Tiedotetta korjattu 24.9.2021 klo 10:30: virheellinen termi tietosuojavastaava korjattu tietosuojavaltuutetuksi.