Lahti Energian asiakastietojärjestelmä vaihtui syyskuussa

Julkaistu: 15.09.2020 15:03

Sähkönmyynnin laskutus ja sähkösopimukset siirtyivät syyskuussa Oomi Energialle. Muutoksen myötä Lahti Energian asiakaspalvelu vastaa sähkönjakelun ja kaukolämmön asiakaspalvelusta. Sähkönmyynnin asiakaspalvelusta vastaa Oomi Energian asiakaspalvelu.

Muutoksia sähkölaskun tietoihin

Muutos vaikuttaa Lahti Energian asiakkaiden sähkölaskuihin, kun maksun saaja ja tilinumero muuttuvat. Uudet tiedot näkyvät lokakuun laskulla. Lahti Energialta Oomille siirtyneiden sähkönmyyntiasiakkaiden uusi laskuttaja on Oomi Oy, ja he saavat jatkossakin yhden laskun sekä sähkönmyynnistä että verkkopalvelusta. Lahti Energian sähköverkkoasiakkaiden uusi laskuttaja on LE-Sähköverkko Oy. Toimintaohjeet suoramaksu-, e-lasku- ja paperilaskuasiakkaille löytyvät Lahti Energian nettisivuilta.

Sähkön myy Oomi

Sähkönmyynnin asiakaspalvelusta vastaa jatkossa Oomi Energia. Lahti Energian sähkönmyyntiasiakkaat siirtyivät huhtikuussa Oomi Energian asiakkaiksi. Muutos ei vaikuttanut voimassa oleviin sähkösopimuksiin. Oomi myy Lahti Energian Lahdessa tuottamaa, vihreää sähköä.

Lahti Energia -konsernin palveluihin kuuluvat kaukolämmön tuotanto ja myynti, sähkönjakelu sekä sähköntuotanto. Sähköverkkoyhtiöt palvelevat kaikkia sähkönmyyjiä tasavertaisin ehdoin, eli muutoksella ei ole vaikutusta sähkön verkkopalveluhintoihin.

Oomi Energian perustajayritykset ovat Lahti Energia, Oulun Seudun Sähkö, Pori Energia, Vantaan Energia sekä Oulun Sähkönmyynti Oy ja sen osakkaat.  

Asiakaspalvelupiste sulkeutuu lokakuun lopussa

Lahti Energian asiakaspalvelupiste suljetaan lokakuun lopussa. Viimeisen kerran palvelupisteellä on mahdollista asioida perjantaina 30.10.2020. Lahti Energian asiakkaista suurin osa hoitaa asiansa sähköisissä kanavissa: puhelimessa, sähköpostitse tai OmaWatti-palvelussa. Sähkön myynnin siirryttyä Oomiin asiointi Lahti Energian asiakaspalvelupisteessä on vähentynyt entisestään.

-  Erinomainen asiakaspalvelu on meille tärkeää. Siksi kehitämme jatkuvasti sähköisiä asiakaspalvelukanaviamme. Julkaisimme syyskuussa esimerkiksi uudistetun Online-palvelun, jonka nimi on OmaWatti, toteaa Lahti Energian toimitusjohtaja Jouni Haikarainen

Energia-asioita voi marraskuusta lähtien hoitaa puhelimitse, sähköpostitse ja chat-palvelun kautta arkisin klo 8–16. Puhelinnumero on 02918 02917, ja sähköposti on jatkossakin asiakaspalvelu@lahtienergia.fi. Chat-palvelussa voit puolestaan asioida nettisivuillamme. Asioita voi hoitaa helposti myös OmaWatti-palvelussa ympäri vuorokauden.

  • Jaa tämä sivu