Lokakuun sähkölaskuissa uusi maksun saaja ja tilinumero

Julkaistu: 04.09.2020 12:56

Lahti Energian asiakastietojärjestelmä vaihtuu syyskuussa, kun sähkönmyynnin laskutus ja sähkösopimukset siirtyvät Oomi Energialle. Uuden järjestelmän myötä Lahti Energian asiakaspalvelu vastaa jatkossa vain sähkönjakelun ja kaukolämmön asiakaspalvelusta.

Uusi asiakastietojärjestelmä otetaan käyttöön 9.–13. syyskuuta. Uudistuksen aikana Online-palvelumme on valitettavasti poissa käytöstä. Lisäksi asiakaspalvelussamme saattaa olla ruuhkaa käyttöönoton aikana ja sen jälkeen. Pahoittelemme tästä aiheutuvaa haittaa! Muut asiakaspalvelukanavamme (asiakaspalvelupiste, sähköposti- ja puhelinpalvelu) ovat uudistuksenkin aikana asiakkaidemme käytössä.

Muutoksia sähkölaskun tietoihin

Uusi asiakastietojärjestelmä vaikuttaa myös Lahti Energian asiakkaiden sähkölaskuihin, kun maksun saaja ja tilinumero muuttuvat. Uudet tiedot näkyvät lokakuun laskulla.

  • Lahti Energialta Oomille siirtyneiden sähkönmyyntiasiakkaiden uusi laskuttaja on Oomi Oy.
  • Lahti Energian sähköverkkoasiakkaiden uusi laskuttaja on LE-Sähköverkko Oy.

Lisäksi asiakkaamme saavat syksyllä kaksi laskua, jotka ovat syntyneet tavallista lyhyemmältä ajalta eli 1–2 kuukaudelta. Asiakkaat, joiden sähkölasku on tullut aiemminkin kerran kuussa, saavat laskunsa tavalliseen tapaan.

Olen sähköverkkoasiakas.
Mitä minun tulee nyt tehdä?

  • Jos käytät e-laskua, saat lokakuussa sähkölaskun poikkeuksellisesti paperilaskuna. Teethän e-laskuvaltuutuksen LE-Sähköverkko Oy:lle omassa verkkopankissasi.
  • Jos käytät suoramaksua, tee uusi suoramaksuvaltuutus uuden laskun tiedoilla pankissasi. Jos käytät paperilaskua, huomaathan, että maksun saaja ja tilinumero ovat vaihtuneet.

Olen sähkönmyyntiasiakas.
Mitä minun tulee nyt tehdä?

  • Jos käytät e-laskua ja olet Osuuspankin asiakas, sinun ei tarvitse tehdä mitään. Jos olet jonkin toisen pankin asiakas, hyväksy Oomi Oy e-laskuttajaksesi verkkopankkisi etusivulle tulevasta ilmoituksesta.
  • Jos käytät suoramaksua ja olet Osuuspankin tai Nordean asiakas, sinun ei tarvitse tehdä mitään. Jos olet jonkin toisen pankin asiakas, teethän uuden suoramaksuvaltuutuksen uuden laskun tiedoilla.
  • Jos käytät paperilaskua, huomaathan, että maksun saaja ja tilinumero ovat vaihtuneet.

Olen sähkönmyynti- ja sähköverkkoasiakas. Mitä minun tulee nyt tehdä?

  • Oomi Energia laskuttaa sinua jatkossa yhdellä laskulla.
  • Jos käytät e-laskua ja olet Osuuspankin asiakas, sinun ei tarvitse tehdä mitään. Jos olet jonkin toisen pankin asiakas, hyväksy Oomi Oy e-laskuttajaksesi verkkopankkisi etusivulle tulevasta ilmoituksesta.
  • Jos käytät suoramaksua ja olet Osuuspankin tai Nordean asiakas, sinun ei tarvitse tehdä mitään. Jos olet jonkin toisen pankin asiakas, teethän uuden suoramaksuvaltuutuksen uuden laskun tiedoilla.
  • Jos käytät paperilaskua, huomaathan, että maksun saaja ja tilinumero ovat vaihtuneet.

Jos sinulla on kysyttävää, olethan yhteydessä asiakaspalveluumme!

  • Jaa tämä sivu