Tervetuloa luistelemaan Jäätorille!

Julkaistu: 20.11.2018 14:46

Kauan odotettu Jäätori palaa lauantaina 24.11. Lahden torille. Luistelemaan pääsee joulunavauspäivänä klo 12 alkaen. Luistella saavat kaikki ilmaiseksi maaliskuuhun saakka!

Jäätori on Lahti Energian 110-vuotislahja kaupunkilaisille. Se ilahduttaa lahtelaisia ja Lahdessa vierailevia jo toista talvea. Jäätori on luistelijoiden ja pelaajien vapaassa käytössä aina, kun jäällä ei ole tapahtumaa tai huoltoa käynnissä.

Huoltoon parannuksia

Jäätoria huolletaan säännöllisesti. Täksi talveksi Jäätorin huoltoaikoja on pidennetty entisestään: kenttä pidetään kunnossa maanantaista lauantaihin klo 9–20 ja sunnuntaisin klo 12–18.  Lisäksi jäätä hiotaan viime vuotta useammin, jotta se pysyy hyvässä kunnossa. Kunnossapidosta vastaa viime talven tapaan Viherpalvelu Hyvönen.

Myös Inspis ry on tänä talvena aiempaa enemmän mukana Jäätorin toiminnassa. Inspiksen väki vuokraa valmiiksi teroitettuja luistimia sekä avustaa lumenkolauksessa. Inspis on Jäätorilla paikalla koko kauden ajan keskiviikosta perjantaihin klo 14–18.  Aloituspäivä on 5. joulukuuta. Joulutorin ja hiihtoloman aikana Inspis on Jäätorilla paikalla koko viikon.

Luisteluopetusta ja oma Facebook-sivu

Tänä talvena Lahden Taitoluistelijat järjestävät Jäätorilla maksutonta, kaikille avointa luisteluopetusta torstaisin klo 18–19. Luistelukouluun kannattaa tulla rohkeasti mukaan!

Lisäksi Jäätorille on perustettu oma Facebook-sivu , jossa kerrotaan Jäätorin tapahtumista. Se on usean Jäätorilla toimivan tahon yhteinen viestintäkanava. Ota sivu heti seurantaan, niin pysyt ajan tasalla Jäätoriin liittyvistä asioista!

Säännöt säilyvät ennallaan

Jäätorilla pienpelit on sallittu pehmeällä pallolla niin, että pelaaminen keskittyy kentän toiseen laitaan. Jäätorin käyttäjiltä edellytetään myös huomaavaisuutta muita luistelijoita – ja varsinkin niitä pienimpiä – kohtaan. Säännöt on kerrottu myös Jäätorin uudessa opastetaulussa.

Jäätorilla voi myös järjestää omia pienimuotoisia tapahtumia. Tiedustelut voi ohjata tori-isäntä Timo Arasolalle (044 590 5477, if.irotnehal@timo.arasolaalosara.omit ). Jäätori ei ole kuitenkaan tarkoitettu kaupalliseen käyttöön.

Käytössä maaliskuulle saakka

Jäätorilla voi luistella niin kauan kuin sää sallii. Kun lämpöasteita on pysyvästi kahdeksan tai enemmän, jäätori puretaan pois odottamaan seuraavaa talvea. Jäätorilla saanee luistella maaliskuulle saakka.

Jäätorin toteutti yhteistyökumppanimme One1. Jäähdytysjärjestelmän torille toimitti ja asensi puolestaan Jäämestarit Oy.

Lämpimästi tervetuloa luistelemaan Jäätorille! Lue lisää nettisivuiltamme.