Laskutusasiat

Laskutamme pääsääntöisesti kulutuksen perusteella. Vuosikulutusarvion mukaan laskutamme vain, jos kulutustietoja ei ole saatavilla.

Laskutusväli

Laskutusväli määräytyy sähkön kulutuksen mukaan. Mikäli kulutus on yli 9 000 kWh/vuodessa, saat laskun kerran kuussa. Mikäli kulutus on alle 9 000 kWh/vuodessa, saat laskun kolmen kuukauden välein. Halutessasi voit muuttaa laskutusväliäsi asiakaspalvelussamme.

Laskutustavat

Voit saada laskun paperilaskuna, e-laskuna, suoramaksuna tai verkkolaskuna.

Suosittelemme laskutustavaksi ekologista e-laskua. E-lasku on sähköinen lasku, jonka saat paperilaskun sijaan sähköisesti suoraan verkkopankkiisi. Laskujen maksaminen sujuu verkossa nopeasti, helposti ja turvallisesti. Samalla säästyy paperia ja energiaa.

Toimi näin:

  • Mene omaan verkkopankkiisi ja kirjaudu sisään.
  • Valitse verkkopankistasi E-laskut ja tilaa e-laskuja.
  • Lisää Lahti Energia laskuttajaksesi sekä syötä laskutussopimus- ja asiakasnumerosi, jotka löydät edellisestä laskustasi.
  • Seuraava laskusi saattaa vielä saapua kirjeitse riippuen siitä, milloin teit e-laskutussopimuksen. Sitä seuraava lasku lähetetään kuitenkin jo sähköisesti verkkopankkiisi.
  • Kun saat laskun verkkopankkiisi, sinun tarvitsee vain hyväksyä lasku veloitettavaksi tililtäsi. Voit myös valita automaattisen maksamisen, jolloin lasku veloitetaan suoraan tililtäsi.


Laskuarkisto

Kaikki laskusi löydät online-palvelustamme Laskut-osiosta. Laskut ovat pdf-muodossa, joten voit tarkastella tai halutessasi myös tulostaa laskun.

Maksuaikaa laskulle

Laskun maksuun liittyvissä asioissa sinua palvelee Lindorffin asiakaspalvelu (p. 02 2700 577 tai if.ffrodnil@laskutussutuksal ). Voit olla Lindorffiin yhteydessä esimerkiksi maksuaikaan, laskun eräpäivään, viitenumeroon tai laskun uudelleen tulostukseen liittyvissä asioissa.

  • Jaa tämä sivu