Usein kysytyt kysymykset
Muuttaminen
Muuttoilmoitus tulisi tehdä viimeistään kaksi viikkoa ennen muuttoa. Muuttoilmoituksen tekeminen onnistuu kätevästi online-palvelussamme. Kiireellisissä muutoissa ota yhteyttä asiakaspalveluumme puhelimitse 02918 02917 (puhelun hinta 8,8 snt/min).
Määräaikainen sopimus ei siirry automaattisesti uuteen osoitteeseen. Jos sähkön mittaustapa pysyy samana, voit siirtää sopimuksen uuteen osoitteeseen asiakaspalvelussamme.
Kyllä voi. Sähkösopimukset ovat osoitekohtaisia. Sopimus voi olla voimassa samaan aikaan uudessa ja vanhassa osoitteessa, jos esimerkiksi tarvitset sähköä uudessa kodissa, vaikka asut vielä vanhassa.
Muuttoilmoituksen voit tehdä online-palvelussamme. Ilmoita poismuuttopäiväksi se päivä, kun viimeisen kerran tarvitset sähköä vanhassa osoitteessa. Katkaisemme sähköt asunnosta seuraavana arkipäivänä, joten älä päätä sopimusta liian aikaisin.
Ilmoita sisäänmuuttopäiväksi uuteen osoitteeseen se päivä, kun tarvitset sähköä uudessa osoitteessa ensimmäisen kerran. Tee muuttoilmoitus kaksi viikkoa ennen sopimuksen alkamista, niin varmistat, että sinulla on sähköt kytkettynä uudessa osoitteessa, kun tarvitset sähköä.
Voit päättää sopimuksen online-palvelussamme kohdassa Tee muuttoilmoitus. Mikäli et tarvitse sähkösopimusta uuteen osoitteeseen, valitse muuttoilmoituksesta kohta Ilmoitan vain poismuutosta. Ilmoita tässäkin tapauksessa uuden asuntosi osoite, jotta saamme lähetettyä loppulaskun oikeaan osoitteeseen.
Sähkön hinta ja sopimukset
Sopimuksen tekemisen jälkeen saat Lahti Energialta kirjallisen sopimusvahvistuksen postissa.
Tekemällä määräaikaisen sopimuksen ostat sähköä samaan hintaan koko sopimuskauden ajan. Määräaikainen sopimus on molempia osapuolia sitova, eikä sitä voi muuttaa tai irtisanoa kesken sopimuskauden. Määräaikaisen sopimuksen voi irtisanoa tai siirtää uuteen osoitteeseen vain silloin, kun sähkönkäyttö päättyy muuton vuoksi.
Laskutus
Laskutus tapahtuu joko neljä tai 12 kertaa vuodessa. Voit vaihtaa laskutusväliä asiakaspalvelussamme.
Voit sopia laskulle maksuaikaa olemalla yhteydessä asiakaspalveluumme ennen laskun eräpäivää.
Seuraavan laskun arvioidun eräpäivän löydät edellisen laskun etusivulta. Mikäli edellinen lasku on päässyt hukkumaan, löydät kaikki laskusi online-palvelustamme.
Online-palvelu
Online-palvelu on käytössäsi palveluun rekisteröitymisen jälkeen. Rekisteröitymiseen tarvitset verkkopankkitunnuksesi.
Jos olet unohtanut salasanasi, voit tilata salasanan uusimislinkin sähköpostiisi. Linkin voi tilata online-palvelun kirjautumissivulta kohdasta Unohtuiko salasana?