Kaukolämmön käyttöraportin lukuohje

Kaukolämmön käyttöraportilla näet tietoja muun muassa kiinteistösi lämmönkulutuksesta. Raportin avulla voit tarkastella oman kulutuksesi vuosittaista vaihtelua sekä vertailla kulutustasi muihin vastaaviin kiinteistöihin.

Katso käyttöraportin lukuohje (pdf) tästä!

Käytätkö jo OmaWattia?

OmaWatti on Lahti Energian online-palvelu, jossa voit esimerkiksi:

  • tarkastella sähkön ja lämmön kulutusta
  • tarkastella aurinkopaneeleiden tuottoa
  • tilata häiriötiedotteet tekstiviestinä tai sähköpostiin
  • tarkastella laskuja
  • tarkastella sopimuksia
  • ylläpitää asiakastietoja
  • ottaa yhteyttä asiakaspalveluun

Tilin luonti OmaWattiin

Itselle tai yritykselle tilin voi luoda itse. Henkilö tunnistetaan vahvalla sähköisellä tunnistautumisella. Yritystilin luonnin jälkeen asiakaspalvelumme varmistaa, että henkilöllä on oikeus hoitaa yrityksen asioita ennen kuin tili on käytettävissä. Asiakaspalvelumme luo pyynnöstä esimerkiksi isännöitsijälle yhdistelmätilin, johon voidaan koostaa usean eri yrityksen tai taloyhtiön tiedot.

Voit luoda tilin tai kirjautua OmaWattiin täältä!

Kaukolämmön alkuperä

Kaukolämmön alkuperä

Tänne on koottu lisätietoa, kuten kaukolämmön alkuperä ja päästökerroin sekä polttoaineisiin sisältyneet valmisteverot.

Jäikö jokin askarruttamaan?

Käyttöraportista, energiatehokkuudesta ja energiatehokkuustoimista voit kysyä lisätietoa kaukolämmön asiakaspalvelusta.

Ramboll tarjoaa puolueetonta energianeuvontaa Päijät-Hämeessä kunnille, kuntalaisille ja pk-yrityksille. Energianeuvontaa rahoittaa Energiavirasto.

Kaukolämpö

Kaukolämpö

Santeri Pusa
02917 02921
kaukolampo@lahtienergia.fi

Tietoa loppuasiakkaiden käytettävissä olevista oikeussuojakeinoista

Erimielisyydet ratkaistaan tuomioistuimessa, kanne nostetaan asiakkaan lämmönkäyttöpaikan käräjäoikeudessa, ellei yksittäistapauksessa ole toisin sovittu.

Kuluttajalla on oikeus saattaa tämän sopimuksen tulkinnasta aiheutuneet erimielisyydet kuluttajariitalautakunnan (www.kuluttajariita.fi) käsiteltäväksi. Ennen asian viemistä kuluttajariitalautakunnan käsittelyyn kuluttajan tulee olla yhteydessä kuluttajaneuvontaan (www.kuluttajaneuvonta.fi).

Kuluttajalla on aina oikeus nostaa kanne Suomessa olevan kotipaikkansa käräjäoikeudessa.