Etusivu > Lahti Energia > Ajankohtaista > Lahti Energian vastuullisuusraportti ja vuosikertomus 2016 on julkaistu

Lahti Energian vastuullisuusraportti ja vuosikertomus 2016 on julkaistu

Yksiin kansiin koottu vastuullisuusraportti ja vuosikertomus 2016 on kattava kuvaus Lahti Energia -konsernin toiminnasta, tavoitteista ja tuloksista.

Tavanomaista vuosikertomusta laajemmassa raportissa esittelemme olennaisimmaksi kokemamme seikat niin ympäristövastuun kuin taloudellisen ja sosiaalisen vastuun suhteen. Kerromme esimerkiksi, miten vähennämme hiilidioksidipäästöjämme ja millä tavoin tuomme elämän energiaa ja yhteisöllisyyttä lahtelaiseen kaupunkikulttuuriin.

Vastuullisuus on olennainen osa Lahti Energiaa, ja haluamme kertoa toiminnastamme avoimesti. Päätehtävämme on huolehtia asiakkaidemme energian saannista. Tämän lisäksi ympäristöasioiden huomioiminen, uusiutuvan energian lisääminen, hyvä palvelu ja henkilöstön hyvinvointi ovat tärkeimpiä tavoitteitamme.

Tuotannossamme on tapahtumassa käännös uusiutuvaan energiaan. Olemme onnistuneet löytämään voimalaitosten tuhkille lisää hyötykäyttöä esimerkiksi teiden meluvalleissa sekä parantaneet energiatehokkuutta ja kemikaaliturvallisuutta. Kehitämme uusia energiaratkaisuja ja -palveluita, jotka liittyvät muun muassa uusiutuvan energian hajautettuun tuotantoon ja sähköiseen liikenteeseen.

Raportti kattaa Lahti Energia Oy:n ja LE-Sähköverkko Oy:n toiminnan ja se on laadittu kansainvälisen yhteiskuntavastuun GRI Standards 2016 -ohjeistuksen pohjalta.

Vastuullisuus on arjen tekoja -niminen raportti löytyy verkkosivuiltamme .

Lisätietoja:

Projektikoordinaattori Aino Peltonen, p. 044 514 7955