Lahti Energia on noussut asiakastyytyväisyyden kärkeen vastine rahalle -indeksipisteissä. Asiakkaamme kokevat, että asiakaspalvelumme, tuotteemme ja palvelumme tarjoavat parasta vastinetta rahalle, kun verrataan muihin suomalaisiin energiayhtiöihin. 1. sijan jakoi Tammisaaren Energia. Tulokset perustuvat vuoden 2017 tietoihin.
Muissa asiakastyytyväisyyteen vaikuttavissa tekijöissä Lahti Energia kamppaili niin ikään kärkisijoista Vantaan Energian, Vaasan Sähkön ja Tammisaaren Energian kanssa. Asiakastyytyväisyydessä olemme aivan Vantaan Energian kannoilla: Vantaan Energian tulos oli 79,1 ja Lahti Energian 79. Taakse jäivät muun muassa Helen, Vattenfall ja Fortum. Asiakasuskollisuudessa Lahti Energia sijoittui viidenneksi. Asiakkailta saamamme arviot olivat kautta linjan parempia kuin toimialalla keskimäärin.
Tutkimuksen mukaan asiakkaan ostopäätökseen vaikuttavat varsinkin yrityksen imago, tuotteiden laatu ja hinta sekä ympäristöystävällisyys. Asiakkaat pitävät tärkeänä myös asiakkaana olemisen vaivattomuutta, energiayhtiön luotettavuutta, sähkösopimuksen sopivuutta ja laskun helppoa ymmärrettävyyttä.
EPSI Ratingin tutkimukset selvittävät, mitä mieltä asiakkaat ovat sähkön vähittäismyyntiä tekevistä yrityksistä. EPSI Ratingin tutkimusmenetelmä on Tukholman kauppakorkeakoulun suunnittelema ja toimii perustana puolueettomille ja luotettaville tutkimuksille.