Näin toimit, jos kotisi ei lämpene

Lämmityskausi on käynnissä ja teemme parhaamme, jotta voimme toimittaa kaukolämpöä kotiisi luotettavasti. Parannamme kaukolämpöverkkoamme vuosittain esimerkiksi uusimalla vanhoja putkia.

Joskus kuitenkin voi tulla eteen ennakoimattomia tilanteita, jolloin kaukolämpöä ei tule. Kokosimme ohjeet, joiden mukaan voit toimia.

Mitä teen, kun kotini ei lämpene?

  1. Tarkista, näkyykö vika häiriökartallamme. Kartalta näet odottamattomat häiriöt ja suunnitellut keskeytykset. Jos näet häiriön kartalla, voit jäädä odottamaan korjausta.
  2. Kurkkaa seuraavaksi kaukolämpölaitteesi. Tarkista:
  • Ovatko kiinteistöön tulevat kaukolämpöputket kuumat?
  • Näyttävätkö painemittarit, että putkessa on painetta?

Jos laitteesi hälyttävät tai vuotavat runsaasti, ota meihin yhteyttä. Jos asut taloyhtiössä, ota yhteyttä kiinteistöhuoltoon.

3. Jos vika ei näy häiriökartallamme ja kaukolämpölaitteesi vaikuttavat olevan kunnossa, soita meille. Kaukolämmön asiakaspalvelumme palvelee sinua numerossa 02917 02921 arkisin kello 10–14. Muina aikoina voit soittaa kaukolämmön päivystysnumeroon 0800 397 244.

Ilmoita vaaratilanteista

Jos näet esimerkiksi kadulla kuumaa, vihertävää vettä, höyryä tai vajoaman maassa, ilmoita vaaratilanteesta päivystysnumeroomme 0800 395 267. Jos tilanne aiheuttaa välitöntä vaaraa, soita myös hätäkeskukseen. Muista, että kaukolämpövesi voi olla jopa yli 100-asteista, joten pysy tarpeeksi kaukana vedestä tai höyrystä.

Katso kaikki kaukolämmön ja sähköverkon vikatilanteiden yhteystiedot sivulta Asiakaspalvelu.