Lähetämme tekstiviestejä kaukolämpösopimuksesta osalle asiakkaistamme 

Saitko meiltä tekstiviestin? Lähetämme kesän 2025 aikana kaukolämmön sopimusasiakkaillemme tekstiviestejä. Lähetämme viestin silloin, kun tietojemme mukaan kaukolämpölaskut maksaa joku muu kuin sopimuksen asiakas. 

Tekstiviestillä haluamme varmistaa, että asiakkaamme ovat muistaneet siirtää lämpösopimuksen uuden omistajan nimiin esimerkiksi kiinteistökaupan yhteydessä. Kaukolämpöliittymä on irtainta omaisuutta, eikä se siirry automaattisesti kiinteistökaupassa.  

Tekstiviestissä pyydämme sinua vastaamaan LE Kyllä tai LE Ei sen mukaan, onko lämpösopimus oikean asiakkaan nimissä: 

  • Jos kaukolämpösopimuksen kuuluu edelleen olla tekstiviestissä mainitun asiakkaan nimissä, vaikka lämpölaskut maksaa esimerkiksi vuokralainen, vastaa LE Kyllä.  
  • Jos kaukolämpösopimus on jäänyt siirtämättä uuden omistajan nimiin, eli lämpösopimuksen ei enää kuuluisi olla tekstiviestissä mainitun asiakkaan nimissä, vastaa LE Ei.  

Jos tiedossamme oleva lämpösopimuksen asiakas on vastannut, etteivät tietomme ole ajan tasalla, lähetämme laskujen maksajalle tekstiviestin, että lämpösopimus tulee siirtää oikean asiakkaan nimiin.

Jos et enää edusta asiakasta, eli asiakkaan yhteystieto ei ole ajan tasalla, sinun ei tarvitse vastata tekstiviestiin. Ilmoita asiasta silloin meille ottamalla yhteyttä asiakaspalveluumme mieluiten sähköpostitse asiakaspalvelu@lahtienergia.fi.  

Katso muut asiakaspalvelumme yhteystiedot.

Uutista päivitetty 30.5.: Lisätty tieto toisesta tekstiviestistä, jos asiakas on vastannut, etteivät tietomme ole ajan tasalla.